عزت نفس و اعتماد به نفس

زبان بدن افراد با اعتماد به نفس چگونه است؟

بسیاری از افراد هستند که اعتماد به نفس بالایی دارند، خوب صحبت می کنند، فن بیان آن ها عالی است اما نمی توانند به صورت کامل منظور خود را به مخاطبان خود برسانند یا نمی توانند با آن ها ارتباط بر قرار کنند. چنین افرادی زبان بدن قدرتمندی ندارند. زبان بدن یکی از مهم ترین ویژگی های افراد موفق و افراد با اعتماد به نفس بالا است. بنابراین زبان بدن یکی از مهم ترین ابزار برای برقراری ارتباط با دیگران است و اگر کسی این ویژگی را نداشته باشد و یا ضعیف باشد فردی ضعیف و با اعتماد به نفس پایین شناخته می شود. بنابراین در کنار داشتن اعتما به نفس نسبت به مهارتی که دارید، بر روی زبان بدن خود که یک ارتباط غیر کلامی است کار کنید و آن را تقویت کنید. به طور مثال اگر شما در هنگام صحبت کردن با دیگران صاف بایستید و از زبان بدن به خوبی برای رساندن و ارتباط موثر استفاده کنید شخصی با اعتماد به نفس بالا به نظر خواهید آمد، اما اگر برعکس آن انجام دهید و مدام به بالا و پایین و در و دیوار نگاه کنید و با مخاطب خود ارتباط چشمی برقرار نکنید، از نظر فرد مقابل خجالتی و کمرو به نظر خواهید رسید.

اگر دوست دارید یک فرد با اعتماد به نفس و کاریزما باشید تنها کافی است چند نکته را بر روی رفتار و گفتار خود تغییر دهید. نوع برخورد فیزیکی و اجتماعی و نوع برخورد با مردم و چگونگی آن در افزایش اعتماد به نفس و شخصیت کاریزمای ما تاثیر دارد. اعتماد به نفس چیزی است که ما خودمان آن را خلق می کنیم و بدست می آوریم، نه چیزی که با آن به دنیا آمدیم.

برای داشتن اعتماد به نفس و این که به دیگران نشان دهیم که دارای اعتماد به نفس بالایی هستیم، نیازی نیست که تمام خصایل خوب خود را به رخ دیگران بکشیم، بلکه داشتن اعتماد به نفس دادن انتقال حس خوب به دیگران است. به عبارت دیگر افراد بعد از معاشرت با شما حس خوب و خوشی  به آن ها دست بدهد. زمانی که فردی اعتماد به نفسش بالا می رود تبدیل به یک شخص کاریزما می شود. شخصی جذاب و مورد توجه همه قرار می گیرد. زمانی که به این مرحله از شخصیت رسیدید، نباید مغرور و گستاخ به نظر بیایید و در عین حال نباید مانند یک فرد خجالتی و ترسو برخورد کنید. افرادی که دارای اعتماد به نفس بالا هستند در زندگی خود هدف دارند و هدفمند زندگی می کنند و برای رسیدن به اهداف خود برنامه ریزی دارند. تصمیم بگیریم که موفق شویم، انسان های موفق تصمیم گرفتند موفق باشند. باور کردند، ایمان آوردند و موفق شدند.

زبان بدن افراد با اعتماد به نفس چگونه است؟

در ادامه به چند حالت از زبان بدن افراد اشاره می کنیم که نشان دهنده ی اعتماد به نفس افراد می باشد.

1. نگه داشتن دست ها در پشت – زبان بدن افراد با اعتماد به نفس

 زمانی که چند نفر در مورد موضوع خاصی صحبت می کنند، و فردی را دیدید که سر خود را بالا نگه داشته و دست های خود را در پشت قرار داده، نشانه ی آن است که در مورد موضوعی که بحث می کنید جواب آن را می داند و یا در مورد آن موضوع اطلاعات کامل دارد و در کار خود خبره است. با طرز ایستادن خود می خواهد به شما اعلام کند که اعتماد به نفس بالایی دارد و از خود راضی است. این باعث می شود اعتماد به نفس فرد بالا برود.

دوره آموزشی افزایش اعتماد به نفس و کسب عزت نفس – دکتر حمیدرضا محتشمی

2. صاف بایستید

 صاف ایستادن یکی از نشانه های زبان بدن افراد با اعتماد به نفس بالاست. فردی که اعتماد به نفس بالایی دارد همیشه صاف می ایستد، سینه های خود را جلو نگه می دارد و به روبرو نگاه می کند. فرد انگشتان خود را حلقه کرده و روی شکم خود قرار می دهد. این نوع زبان بدن اصولا در سخنرانان معروف و کسانی که در تلوزیون سخنرانی می کنند مشاهد می شود. به یاد داشته باشید پاهای خود را مساوی هم قرار دهید هرگز یکی از پاها را عقب تر از پاهای خود قرار ندهید.

3. ارتباط چشمی برقرار کنید – زبان بدن افراد با اعتماد به نفس

 ارتباط چشمی یکی از بهترین روش ها برای افزایش اعتماد به نفس است و یکی از نشانه های زبان بدن افراد با اعتماد به نفس بالا نیز است. زمانی که یک سخنران در هنگام سخنرانی پایین را نگاه می کند نشان می دهد که استرس زیاد دارد و یا به سقف نگاه کردن نشان می دهد مطلبی را فراموش کرده و احساس امنیت نمی کند. اگر می خواهید با دیگران ارتباط برقرار کنید تماس چشمی را حفظ کنید. به هیچ وجه در زمان مذاکره به پایین نگاه نکنید به طور مستقیم به شخص نگاه کنید. چشمان شما احساسات شما را معرفی می کند پس سعی کنید آرام باشید و اعتماد به نفس خود را نشان دهید.

4. از کلمات بریده استفاده نکنید

کلماتی مثل: شاید، امکان دارد، بر فرض شما، مثلا، عرضم به حضور شما، کلماتی هستند که نشان می دهد که فرد دچار استرس است و نشان می دهند حتی از حرف های خود اطمینان ندارد. بنابراین هر وقت خواستید صحبت هایی که می کنید روی دیگران تاثیر بگذارد از کلمات بریده بریده استفاده نکنید. معمولا وقتی شخصی صحبت می کند از نوع کلماتی که استفاده می کند مخاطبین میزان اعتماد به نفس او را ارزیابی می کنند. هنگام صحبت کردن صاف بایستید، سر خود را بالا نگه دارید و با صدای آرام و با اطمینان حرف بزنید. سعی کنید تند حرف بزنید، این کار باعث می شود اعتماد به نفس شما افزایش یابد و در هنگام سخن گفتن چیزی را از قلم نیاندازند.

5. کف دست خود را بالا و در معرض دید قرار دهید

 طوری بایستید و حرف بزنید که مخاطبین دست های شما را ببینند. حرکت دست یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین زبان بدن افراد با اعتماد به نفس بالا است که می توانند به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنند. زمانی که کف دست را بالا نگه می دارید نشانه ی صداقت است. کسانی که در سخنرانی دست و خود را سریع حرکت می دهند نشانه ی آن است که خونسرد نیستند و اضطرابی در آن ها نهفته است.

6. مثبت فکر کنید

دختری با اعتماد به نفس

مثبت اندیشی یکی از ابزارهای درونی است که در زندگی انسان ها نقش بسیار مهم و تاثیر گذاری دارد. زمانی که به مسائل منفی فکر می کنیم باعث ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن می شود. انسان های موفق می دانند که با داشتن فکر و اندیشه ی مثبت به اهداف شان نزدیک تر می شوند.

 افراد موفق هر مسئله و اتفاقی برای آن ها بیافتد از جنبه ی مثبت نگاه می کند، هیچ وقت فکر منفی و افکار منفی که باعث از بین برنده ی اعتماد به نفس آن ها می شود به ذهن خود راه نمی دهند. زمانی که مثبت فکر می کنید شادی به سمت شما سرازیر می شود و این مسئله باعث می شود ذهن خلاق تر شود و به ایده های جدید فکر کند.

7. عادت عصبی خود را کنار بگذارید

 رفتار عصبی باعث عدم اعتماد به نفس در اشخاص است. زمانی که در مقابل کسی هستید که دائم با موهای خود ور می رود، بیش از حد تکان می خورد و به بالا و پایین زیاد نگاه می کند، نشانه ی آن است که فرد مقابل یا سخنران عصبی است و یا از اعتماد به نفس کافی برخوردار نیست.

هنگام صحبت کردن از لمس کردن گردن و صورت خودداری کنید. با موهای خود بازی نکنید. اگر با دست خالی نمی توانید خوب تمرکز کنید مثلا می توانید یک خودکار بردارید یا اگر در هنگام سخنرانی پشت سر سخنران تخته و وایت برد قرار دارد می توانید در دست ماژیک قرار دهید. اگر در مقابل کسی هستید که به صحبت های آن شخص گوش می دهید دو دست خود را بر روی سینه قرار دهید و با حرکات دست و سر برای رساندن مفهوم خود استفاده کنید. به خود توجه کنید و به حالت بدنی خود دقت کنید.

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫18 دیدگاه ها

  1. Thank you for the sensible critique. Me & my neighbor were just preparing to do a little research about this. We got a grab a book from our local library but I think I learned more clear from this post. I’m very glad to see such great info being shared freely out there.

  2. I beloved up to you’ll obtain carried out proper here. The cartoon is attractive, your authored material stylish. nevertheless, you command get bought an edginess over that you want be delivering the following. unwell no doubt come further before once more as precisely the same just about a lot continuously within case you defend this hike.

  3. What i don’t understood is in truth how you are no longer really much more smartly-favored than you might be now. You’re so intelligent. You realize thus considerably in the case of this matter, produced me in my view consider it from a lot of various angles. Its like women and men are not fascinated unless it’s something to do with Lady gaga! Your personal stuffs great. All the time care for it up!

  4. Nice post. I was checking constantly this blog and I’m impressed! Very helpful info particularly the last part 🙂 I care for such info much. I was seeking this certain information for a long time. Thank you and good luck.

  5. Great items from you, man. I have understand your stuff prior to and you are just too wonderful. I really like what you have bought right here, certainly like what you’re saying and the best way by which you are saying it. You are making it enjoyable and you continue to care for to keep it wise. I can’t wait to read far more from you. That is actually a wonderful web site.

  6. Wonderful blog! Do you have any hints for aspiring writers? I’m hoping to start my own blog soon but I’m a little lost on everything. Would you propose starting with a free platform like WordPress or go for a paid option? There are so many options out there that I’m totally confused .. Any suggestions? Thanks a lot!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا